wtorek, 20 czerwca 2017

Koktajl dla zdrowia ze szpinakiem, truskawkami i morelami oraz olejem lnianym

Witajcie Kochani,

Mania koktajli nie ominęła i nas. Często goszczą u nas w domu, bo są idealne jako drugie śniadanie czy pyszna przekąska. A w dodatku niosą w sobie wszystko to, co dobre dla naszego organizmu. Zdrowie w płynie po prostu. Dają nieograniczone pole manewru i naszej pomysłowości. Dostarczyć w takiej formie możemy sobie zarówno porcję warzyw jak i owoców oraz tak potrzebnych nam zdrowych tłuszczy. Koktajle są wygodne do zabrania ze sobą w drogę czy do pracy. Świetne są dla osób z insulinoopornością czy cukrzycą, gdyż przy odpowiednio dobranych składnikach nie powodują skoków poziomu cukru i insuliny we krwi. Idealne dla kobiet w ciąży i mam karmiących. :)
Najbardziej lubimy połączenia warzywno-owocowe z orzechami lub dodatkiem jakiegoś zdrowego oleju oraz jakimś dodatkiem dopełniającym – np. płatkami owsianymi, błonnikiem witalnym, czy nasionami chia. Jeśli się odpowiednio przygotujemy ich zrobienie zajmuje kilka minut – czyli kolejna zaleta – błyskawiczność wykonania. :) Co nam  w duszy gra możemy do takiego koktajlu dodać. :)
Koktajl ze szpinakiem, truskawkami i morelami oraz olejem lnianym

W diecie każdego z nas wciąż za mało jest zdrowych tłuszczy. W ramach współpracy z firmą Gal http://www.gal.com.pl/ dostaliśmy do przetestowania olej lniany do diety Dr Budwig http://www.gal.com.pl/produkty/suplementy-diety/olej-lniany-do-diety-dr-budwig.html w formie elastycznych kapsułek twist-off. 
Olej lniany to idealne źródło kwasów omega-3 i omega-6. Zawarte w oleju lnianym kwas alfa-linolenowy i kwas linolowy, sprzyjają utrzymywaniu prawidłowego stężenia cholesterolu we krwi. Olej lniany ma dobroczynny wpływ na pracę układu krążenia oraz jest cennym antyoksydantem. Zamknięcie go w kapsułce zapobiega utlenianiu się cennych substancji odżywczych a tym samym powoduje przedłużenie jego trwałości. O zaletach innych olei roślinnych takich jak olej z nasion wiesiołka i pestek dyni pisaliśmy już tutaj oraz tutaj. Forma kapsułek jest niesamowicie wygodna i możemy ją Wam z czystym sumieniem polecić. Jako dodatek do koktajli w takiej formie nie mamy problemu z odmierzeniem porcji. :)

piątek, 9 czerwca 2017

Recenzja „Detoks dla opornych” Agnieszki Mielczarek – czyli jak zaopiekować się sobą

Witajcie Kochani,

Dziś  przychodzimy do Was z naszą subiektywną recenzją kolejnej książki Agnieszki Mielczarek „Detoks dla opornych”, Edipresse Książki. Publikację tę otrzymaliśmy w ramach współpracy z wydawnictwem i bardzo dziękujemy za taką możliwość. :) Z recenzją poprzedniej książki Agnieszki Mielczarek możecie zapoznać się tutaj

Książa „Detoks dla opornych”, która trafiła w nasze ręce to specyficzny poradnik, w  którym autorka opisuje założenia detoksu i jego cele oraz dołącza do tego odpowiednie przepisy na dania oczyszczające. Dodatkowo jako coach zdrowia zamieściła w poradniku listę motywujących ćwiczeń, które mają wesprzeć oczyszczenie naszego ciała oraz umysłu. Wszystko ma się nam udać w 21 dni. Brzmi fantastycznie prawda? A jak jest to wygląda po wczytaniu się w „Detoks dla opornych”?  Czytajcie dalej, a poznacie naszą opinię. :)
"Detoks dla opornych", Agnieszka Mielczarek, Wydawnictwo Edipresse Książki

poniedziałek, 5 czerwca 2017

Sernik na zimno w zdrowej odsłonie

Witajcie Kochani,

Czerwiec zaczyna się dniem dziecka. Dla nas to wyjątkowe święto w tym roku, gdyż spodziewamy się naszego Maluszka, które niebawem będzie już z nami, a za rok będzie mógł świętować już w pełni. :) Zatem dziś deser, który jest idealny dla dużych i małych dzieci. Nie tylko od święta. :) Mamy dla Was przepis na zdrowy i pyszny sernik na zimno, na który skuszą się wszyscy. Jest to nasza wersja tego popularnego ciasta, która nie zawiera cukru i wielu zbędnych dodatków. Bez wyrzutów sumienia można je podać dzieciom, kobietom w ciąży, diabetykom czy osobom z insulinoopornością. Ma super konsystencję i jest dość lekki, a dodatek galaretki z owocowego musu skusi każdego dziecięcego niejadka. :) Polecamy!

Sernik na zimno w zdrowej odsłonie
Zdrowy i pyszny sernik na zimno

wtorek, 23 maja 2017

Konkurs Słodko, smacznie i bez cukru - rozstrzygnięcie

Witajcie!

Przysłaliście mnóstwo zgłoszeń. Wybór był bardzo trudny, gdyż zaskoczyliście nas swoją kreatywnością i rozmaitością propozycji. :)

Wybraliśmy przepis, który urzekł nasz zarówno formą jak i składnikami, które zawierał – same naturalne produkty, bez dodatków słodzideł i innych zastępników cukru. :)
Do wygrania była książka, której recenzję możecie znaleźć tutaj.
Nagroda w konkursie Słodko, smacznie i bez cukru od Edipresse Książki

poniedziałek, 22 maja 2017

Sałatka wiosenna z pieczonym indykiem i olejem z pestek dyni

Witajcie wiosennie,

Za oknem piękna i przyjemna wiosna. W taką aurę chętnie sięgamy po dania lżejsze. Stąd nasza dzisiejsza propozycja, czyli lekka i pożywna sałatka z pieczonym indykiem z cennym olejem z pestek dyni. Jest kolorowo, zdrowo i odżywczo. Nasz organizm nam za to podziękuje. :) Idealna dla osób z insulinoopornością czy diabetyków. Naszym zdaniem cudowna dla każdego. :)

W przepisie tym znalazł się olej z pestek dyni. Jest to niezwykle cenne źródło wielonienasyconych kwasów tłuszczowych oraz steroli roślinnych. Sterole roślinne pomagają nam utrzymać cholesterol na odpowiednim poziomie a kwas alfa-linolenowy (ALA) i linolowy (LA) zawarte w tym oleju to działanie świetnie wspomagają. Olej ten wspomaga także prawidłowe funkcjonowanie hormonów i przemian metabolicznych w naszych organizmach. Olej z pestek dyni docenią zwłaszcza mężczyźni – działa fantastycznie na układ moczowy i płciowy panów. Warto zatem spożywać go w formie surowej – jako dodatek do sałatek czy skrapiać nim zupy oraz kanapki.

Firma Gal proponuje olej z pestek dyni w świetnej formie – kapsułek twist-off. Pojedyncze porcje oleju są zamknięte w kapsułkach, które chronią preparat przed utlenianiem. Taką kapsułkę możemy zabrać ze sobą bez obaw, że coś nam się gdzieś rozleje i polać olejem danie bezpośrednio przed spożyciem. Dla nas to rewelacyjne rozwiązanie. :) Produkt ten otrzymaliśmy w ramach współpracy do recenzji. Olej jest świetnej jakości – ma piękny lekko orzechowy aromat i smak, jest dość delikatny oraz ma piękny zielono-brązowy kolor. Jest to fantastyczny produkt, który serdecznie polecamy. :)

Sałatka wiosenna z pieczonym indykiem i olejem z pestek dyni

Sałatka wiosenna z pieczonym indykiem i olejem z pestek dyni

wtorek, 16 maja 2017

Prosta wędlina domowa – pieczony filet z piersi indyka z oregano i papryką

Witajcie Kochani,

Dziś mamy dla Was przepis na prostą w wykonaniu i taką, która zawsze wychodzi domową wędlinę. Pieczony filet z piersi indyka w takiej formie zawsze wychodzi i jest soczysty. Przyprawy, które możecie dodać to tylko kwestia Waszego smaku i fantazji. Sekret to pieczenie – pieczemy go w rękawie i zostawiamy w rękawie do całkowitego wystygnięcia. Dzięki temu będzie niesamowicie soczysty. Jest to idealna propozycja nie tylko na kanapki, ale również jako mięso do sałatek, czy jako pieczeń obiadowa. Może być też idealnym dodatkiem do różnych tortilli. Polecamy! :)

Prosta wędlina domowa – pieczony filet z piersi indyka z oregano i papryką
Pieczony filet z piesi indyka w oregano i papryce

poniedziałek, 8 maja 2017

Konkurs Słodko, smacznie i bez cukru

Kochani!

Dziś mamy dla Was super konkurs. :) Do wygrania książka „BEZ CUKRU. #kasiuniagotuje” Katarzyna Burzyńska-Sychowicz i jej 67 słodkich przepisów dla całej rodziny od Wydawnictwa Edipresse Książki. Na naszym blogu znajdziecie recenzję tej książki.
Nagroda do zgarnięcia :)

Co zrobić by egzemplarz tej książki trafił do Was? Wystarczy przesłać do nas zdjęcie i przepis na deser, ciasto lub danie śniadaniowe bez cukru. :) Nic prostszego prawda? A super nagroda może trafić właśnie do Was. :)

Poniżej znajdziecie regulamin konkursu.

Zapraszamy do udziału, bo naprawdę warto. :)

Pozdrawiamy serdecznie,

Ania & Piotrek

----------------------------------------

Regulamin konkursu:
  1. Organizatorem konkursu jest Blog kulinarny Okiem i Dłońmi.
  2. Warunkiem uczestnictwa w konkursie jest przesłanie przepisu wraz ze zdjęciem, na deser/ciasto/danie śniadaniowe bez cukru.
  3. Zgłosić można się na 3 sposoby:
a. Pierwszy – pod postem konkursowym na facebooku Organizatora
b. Drugi – na Blogu Kulinarnym Okiem i Dłońmi pod postem konkursowym
c. Trzeci – całość zgłoszenia wysłać na adres mailowy okiemidlonmi@gmail.com.
  1. Konkurs trwa 2 tygodnie. Zgłoszenia można zamieszczać pod postem konkursowym na fabcebooku, na Blogu lub przesłać mailowo na adres okiemidlonmi@gmail.com w dniach od 8.05. do 21.05.2017 do północy.
  2. W dniu 23.05.2017 r. nastąpi rozstrzygnięcie konkursu i ogłoszenie zwycięzcy zarówno na facebooku jak i na Blogu
  3. Wyboru zwycięzców dokona jury oceniając kreatywność i atrakcyjność kulinarną przepisu.
  4. Zwycięzcę prosimy o kontakt z nami najpóźniej do 30.05.2017 r. i podanie adresu w celu wysłania nagrody.
  5. Nagrodą w konkursie jest książka „Bez cukru. #kasiuniagotouje” Katarzyny Burzyńskiej-Sychowicz od Wydawnictwa EDIPRESSE Książki.
  6. Sponsorem nagrody jest Wydawnictwo EDIPRESSE Książki.
  7. Poprzez wzięcie udziału w konkursie, uczestnik wyraża zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych na potrzeby konkursu.
  8. Uczestnik wyraża zgodę na publikację przez Organizatorów na Blogu Kulinarnym Okiem i Dłońmi oraz przynależnych do niego kanałach w mediach społecznościowych całości lub fragmentu przepisu kulinarnego wraz ze zdjęciem lub bez.  
  9. Udział w konkursie jest jednoznaczny z zaakceptowaniem niniejszego regulaminu.
  10. Uczestnik zgłaszając swój przepis, tym samym oświadcza, że posiada autorskie prawa majątkowe do jego treści, oraz że nie narusza praw osób trzecich.
  11. Organizator ma prawo do odmowy przyjęcia zgłoszenia, bez podania przyczyny, które nie spełnia wymogów niniejszego Regulaminu.
  12. Nagrody zostaną wysłane na koszt Organizatora w terminie do 14 dni od daty ogłoszenia zwycięzców.
  13. Uwagi i reklamacje można kierować na adres e-mailowy Organizatora Konkursu.

      Jeszcze raz zachęcamy do udziału - naprawdę warto! :)


czwartek, 4 maja 2017

Recenzja bez lukru - „BEZ CUKRU. #kasiuniagotuje” Katarzyna Burzyńska-Sychowicz i jej 67 słodkich przepisów dla całej rodziny

Witajcie w ten niewiosenny maj,

Pogoda nie sprzyja wiosennym spacerom zatem można się zatopić pod kocem z książką. Bez wyrzutów sumienia. Dzięki Wydawnictwu Edipresse Książki trafiła do nas propozycja Katarzyny Burzyńskiej-Sychowicz „Bez cukru. #kasiuniagotuje”. Bardzo dziękujemy za możliwość zapoznania się z tą książką w ramach współpracy. Przygotowaliśmy dla Was naszą subiektywną recenzję i zapraszamy do jej przeczytania. :)
„Bez cukru. #kasiuniagotuje” Katarzyna Burzyńska-Sychowicz , Wydawnictwo Edipresse Książki

czwartek, 27 kwietnia 2017

Sałatka z orientalną grillowaną polędwiczką wieprzową

Witajcie Kochani,

Zbliża się weekend majowy, a to w naszym kraju nieformalne święto grilla i grillujących. Pogoda póki co nie sprzyja chwilom spędzanym pod gołym niebem, ale miejmy nadzieję, że zrobi się cieplej i przyjemniej. :)

W związku z tym dziś mamy dla Was propozycję na danie do którego przyda się grill lub patelnia grillowa (gdy aura nie sprzyja ;) ). Co polecamy? Kolorową i pełną niesamowitych smaków sałatkę z orientalną, grillowaną polędwiczką wieprzową. Wszystko podane na energetycznym materacu z warzyw i owoców oraz polane aromatycznym dressingiem. Jest błyskawiczna do wykonania i nie wymaga wielu zabiegów. Taka polędwiczka jest niesamowicie soczysta i rozpływa się w ustach. Dodatki są orzeźwiające i tylko podkreślają jej walory. Polecamy! :)
Inne dania idealne na grilla z naszego bloga znajdziecie także tutaj. :)

Sałatka z orientalną grillowaną polędwiczką wieprzową
Sałatka z orientalną grillowaną polędwiczką wieprzową


poniedziałek, 24 kwietnia 2017

Pasta do chleba z zielonej soczewicy z pieczarkami i olejem z nasion wiesiołka

Dzień dobry Kochani,

Wiosna nas nie rozpieszcza. Jest zimno i łatwo się przeziębić. Dziś mamy zatem dla Was idealną propozycję, która pomoże wzmocnić odporność a w dodatku jest po prostu pyszna i aromatyczna. Pasta z zielonej soczewicy z pieczarkami oraz niezwykłym dodatkiem – maceratem czosnkowym olejem z wiesiołka. Macerat czosnkowy olejem z nasion wiesiołka to niezwykły preparat firmy GAL. Produkt ten otrzymaliśmy w ramach współpracy do recenzji. Więcej o nim możecie przeczytać tutaj. Bardzo polubiliśmy ten preparat zarówno za właściwości jak i formę w jakiej występuje. Dlaczego, możecie przeczytać poniżej. :)
Pasta z zielonej soczewicy z niezwykłym dodatkiem

O zaletach stosowania olei wielonienasyconych napisano już chyba wszystko. Są bezcenne dla naszego zdrowia i doskonale wpływają na nasz organizm. Olej z wiesiołka tłoczony na zimno ma dodatkowo te szczególnie ważne kwasy: linolowy LA i gamma-linolenowy GLA. Kwas LA pomaga w walce z wysokim poziomem cholesterolu. Kwas GLA może być pomocny w łagodzeniu objawów reumatoidalnego zapalenia stawów, egzemy, trądziku oraz może mieć wpływ na zapobieganie uszkodzeniu nerwów, które jest powikłaniem cukrzycy. Zalety spożywania kwasu GLA docenią zwłaszcza kobiety, gdyż jest niezastąpiony w utrzymaniu i odbudowie prawidłowej struktury skóry oraz wzmacnia jej elastyczność. Pomaga regulować cykl miesiączkowy, a pary starające się o dziecko powinny szczególnie docenić jego działanie, gdy pojawiają się problemy ze skąpym endometrium – ale uwaga, musi być stosowany w odpowiednich dniach cyklu. Więcej informacji na ten temat znajdziecie tutaj i tutaj. Zatem naprawdę warto by pojawiał się w naszej diecie. :)

Czosnek to naturalny antybiotyk i jego zalet też chyba nie trzeba szczegółowo opisywać. Wiadomo od wieków, że wzmacnia naszą odporność – co w okresie chwiejnej pogody może być bardzo przydatne. Dodatkowo wspomaga metabolizm cukrów w organizmie oraz jest naszym sprzymierzeńcem w walce w wysokim poziomem cholesterolu.

Wszystkie te zalety oleju z wiesiołka i czosnku łączy sobie właśnie preparat firmy GAL. Jest on w formie specjalnych kapsułek – serduszek. Ważne jest to, by spożywać go na zimno. Po odcięciu lub oderwaniu końcówki możemy polać nim sałatkę czy surówkę, dodać do gotowego już dania na talerzu, czy tak jak w naszym przypadku dodać do pasty (do porcji dla jednej osoby) czy też bezpośrednio na kanapkę. Jest to niezwykle wygodna forma, ponieważ możemy ją ze sobą wszędzie zabrać a jednorazową porcję mamy już odmierzoną. Takie zamknięte kapsułki gwarantują także to, że kwasy tłuszczowe nie będą się utleniać, zatem produkt będzie trwalszy i zawsze zachowa swoje właściwości. Rozwiązanie idealne. Znacie ten produkt? My go zdecydowanie polecamy :)

Pasta do chleba z zielonej soczewicy z pieczarkami i olejem z nasion wiesiołka
Aromatyczna i zdrowa pasta z soczewicy do chleba

wtorek, 11 kwietnia 2017

Wielkanocny zestaw nietuzinkowych propozycji na pyszne Święta

Witajcie Kochani,

Jeśli jesteście zabiegani lub lubicie nietuzinkowe dania na Swoich stołach to mamy dla Was dziś cztery propozycje na Wielkanocne Święta. Może Was zainspirują lub okażą się pomocne ze względu szybkość lub prostotę wykonania. Są to idealne przepisy, dla tych, którzy szukają zdrowych pomysłów. Smaczne i aromatyczne zaskoczą pozytywnie Waszych gości. :)

Wielkanocne Inspiracje Klinarne

Nasza pierwsza propozycja to pasztet wielkanocny z czerwonej soczewicy z przepiórczymi jajkami. Pięknie się prezentuje i ma w sobie to, co jest nieodłącznym elementem Wielkanocy – jajka. :)
Wielkanocny pasztet z soczewicy z jajkami przepiórczymi

Jeśli macie wśród swoich gości mięsożernych lub sami jesteście miłośnikami mięsa to mamy dla Was ekspresową w wykonaniu alternatywę dla tradycyjnego pasztetu – klops z piersi kurczaka. Jest soczysty i aromatyczny a jego zrobienie nie zajmie Wam dużo czasu. :)
Klops z piersi kurczaka z pieczarkami - pyszna domowa pieczeń

Trzecia propozycja to pasztet z zielonej soczewicy z pieczarkami i białą kaszą gryczaną. Nakarmi nie tylko nasze zmysły swym bogatym aromatem ale nasyci nasz organizm dając mu moc odżywczych składników. :)
Pasztet z zielonej soczewicy z pieczarkami i białą kaszą gryczaną

Ostatnia nasza propozycja to pasztet z czerwonej soczewicy z kaszą jaglaną i dynią. Idealny dla tych, którzy mają gdzieś jeszcze w czeluściach zamrażarek zachomikowaną dynię. Jeśli nie, możecie ją zastąpić cukinią a pasztet wyjdzie również bardzo smaczny. :)
Pomarańczowa bomba zdrowia - pasztet z soczewicy, dyni i kaszy jaglanej

Mamy nadzieję, że każdy z Was znalazł coś dla siebie. Są to sprawdzone przepisy, które smakują wszystkim i zawsze wychodzą. :)

Pozdrawiamy serdecznie,

Ania & Piotrek

piątek, 17 marca 2017

Pasztet zdrowia z zielonej soczewicy z białą kaszą gryczaną i pieczarkami

Witajcie w tę nieśmiało budzącą się wiosnę,

Dziś mamy dla Was przepis na bezmięsny pasztet, który zasmakuje fanom mięsa oraz miłośnikom kuchni roślinnej. Proponujemy wersję z zielonej soczewicy i aromatyczną niepaloną kaszą gryczaną oraz pieczarkami. Pasztet ten jest świetny na kanapki jak i również serwowany samodzielnie jest niesamowicie sycącym daniem. Oddaje nam wszystko to, co w nim najcenniejsze i doskonale wpływa na nasze zdrowie.

Soczewica zielona to przede wszystkim źródło dobrze przyswajalnego białka. Zawarty w niej potas to eliksir na nasz układ krążenia i zbyt wysokie ciśnienie. Warto wspomnieć, że jest to także skarbnica kwasu foliowego oraz zawiera cenne taniny, które są cenne w profilaktyce przeciwnowotworowej.  Z kolei kasza gryczana to również źródło białka o wiele lepiej przyswajalnego niż to pochodzące ze zbóż (kasza gryczana nie jest zaliczana do zbóż). Białko z kaszy gryczanej dostarcza nam lizynę i tryptofan – bardzo ważne i unikatowe aminokwasy, dlatego też powinna w naszej diecie gościć jak najczęściej. Przede wszystkim kasza ta dostarcza nam błonnika, witamin z grupy B oraz P i PP, cennych składników mineralnych takich jak między innymi magnez, wapń, żelazo czy fosfor. Pomaga budować i wzmacniać naszą odporność. 

Czego chcieć więcej? Tylko zajadać takie połączenie i cieszyć się zdrowiem. :)

Pasztet zdrowia z zielonej soczewicy z kaszą gryczaną białą i pieczarkami
Pasztet z zielonej soczewicy z białą kaszą gryczaną i pieczarkami

środa, 8 marca 2017

Klops z piersi kurczaka – domowa, zdrowa i błyskawiczna wędlina

Witajcie Kochani,

Przepis, który dziś dla Was mamy powstał z potrzeby zdrowotnej i kulinarnej improwizacji. Stworzenie czegoś, co zastąpi kupną wędlinę z tablicą Mendelejewa a jednocześnie nie będzie wymagało godzin spędzonych w kuchni – taki był nasz cel. Tak zrodził się przepis na klops z piersi kurczaka, który jest niesamowicie aromatyczny, soczysty i jest fantastyczny a do tego zdrowy jako wędlina na kanapki. Wiemy, co do niego wkładamy i możemy mieć kontrolę nad tym co jemy. Ważne jest tylko użycie dobrej jakości produktów. Taka pieczeń to idealne rozwiązanie dla wszystkich dbających o zdrowie lub zmagających się z rozmaitymi schorzeniami jak np. insulinooporność czy cukrzyca, a także różne nietolerancje pokarmowe. Dbamy o swój organizm i nie dostarczamy mu zbędnej chemii, a jedynie wszystko to, co odżywia nas od środka. To, co do niego dodacie zależy tylko od Was. :) Jest to świetna alternatywa dla tradycyjnego pasztetu, gdyż jest o wiele szybszy w wykonaniu, a gościom z pewnością będzie smakować. Polecamy! :)

Klops z piersi kurczaka – domowa, zdrowa i błyskawiczna wędlina
Aromatyczny klops z piersi kurczaka - idealna wędlina na kanapki

wtorek, 7 lutego 2017

Recenzja „5 lat młodsza w 5 tygodni” Agnieszki Mielczarek, czyli o mocy, którą kryją w sobie rośliny

Dzień dobry Kochani,

Mało nas było ostatnio zarówno na blogu jaki i na naszym facebook’u czy instagramie. Styczeń był dla nas małą-dużą rewolucją, gdyż przeprowadziliśmy się. Nadal pudła próbują nas pokonać i z trudem ogarniamy wszystko wokół, ale musieliśmy się oderwać od tego i zająć czymś innym dla własnego zdrowia psychicznego. :)

Dziś mamy dla Was naszą subiektywną recenzję książki Agnieszki Mielczarek „5 lat młodsza w 5 tygodni”, Edipresse Książki. Książkę otrzymaliśmy w ramach współpracy z wydawnictwem i bardzo dziękujemy za taką możliwość. To pozycja, która przypomina o tym, jaką moc mają w sobie rośliny oraz o tym, jak pomagają nam budować nasze zdrowie a tym samym i naszą młodość.
Agnieszka Mielczarek - 5 lat młodsza w 5 tygodni, Wyd. Edpiresse Książki

Osobiście jesteśmy fanami roślin pod wszelakimi postaciami w kuchni i goszczą na naszym stole kilka razy dziennie. Co zatem dała nam ta książka?

Drukuj w PDF

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...